Nuotr. 5

_fizinės erdvės virtualumas_sleepover_001

bažnyčios terminas įprastai apima religinės bendruomenės ir jai dedikuotos erdvės sąvokas – eksperimente trumpam atsigręžiama nuo sapno, kaip pagrindinės naujos religinės relikvijos ir siekiama ištirti sapną išpažįstančių individų potencialą kurti kolektyvą ir išsireikalauti erdvę.
2022 09 03
Autorė: Magdalena Beliavska
Kviestinė meninės veiklos autorė: Laura Fernández Antolín

kolektyvinio sapno siekyje fizinė erdvė yra traktuojama kaip viena iš plokštumų/kintamųjų, galinčių turėti įtakos užmigimui, miego kokybei, sapnui, kolektyvinės projekcijos pasiekimo įmanomumui ir kokybei. tiriant ją atskirai nuo kitų kintamųjų (pav.1) siekiama analizuoti, kaip sapnuotojų būrys vienijasi erdvėkūros procesui, kaip erdvė yra prisijaukinama ir transformuojama, kokios erdvės kokybės yra suvokiamos kaip palankios miegui, o ypač kolektyviniam miegui, o kurias verta (ar būtina) keisti prieinamų priemonių pagalba. 

Pav. 1

rugsėjo 3 dieną komplekso SODAS 2123 Aktų salėje susirinko 7 sapnuotojų komanda, kuri, pasitelkdama priemones rastas pastato teritorijoje, tekstilę bei baldus, kūrė bendrą miego „lizdą“, pati nuspręsdama jo erdvines ir atmosferines kokybes. 

vakaras[EIGA]

_sapnuotojai vietos prisijaukinimo darbus pradėjo nuo erdvės sutvarkymo: grindų valymo, medžiagų išdėliojimo. 

_„lizdo“ įkūrimui buvo naudojami audiniai, siūlai, pastato teritorijoje rastos sulankstomos ėdės, plastikinių vamzdžių atraižos, akmenys, plytos, ikirekonstrukciniai išardyti Lietuvos nacionalinio dramos teatro foteliai. 

_pirmi bandymai numatė sapnuotojus paguldyti kryžminėje konsteliacijoje; galvas nukreipiant į formacijos centrą. privatumui užtikrinti aplink kiekvieną iš sapnuotojų buvo pastatytas tentinio pavidalo barjeras iš audinių ir sulankstomų kėdžių, rastų Aktų salėje (nuot. 1).

Nuotr. 1

_sapnuotojų skaičius išaugo; prisijungus likusiems dalyviams kilo poreikis „lizdą“ plėsti. 

_buvo nuspręsta fotelių sėdimąsias dalis bei atlošus naudoti kaip pagrindinį sluoksnį, vietoje čiužinių, siekiant užtikrinti patogią ir šiltą gulėjimo patirtį. 

_be didesnio susitarimo kiekvienas iš sapnuotojų pradėjo įkūrinėti atskirą „lizdo“ dalį. vėliau, aptarimo metu, buvo pastebėta, jog intuityviai buvo pasirinkta vaikystės žaidimuose statytų „fortų“ forma: vertikalūs objektai ir ant/tarp jų ištempti audiniai, užtikrinantys intymumą, privatumą, vaikiško, pirmykščio namų saugumo jausmą nepažįstamoje ir svetimoje pusiau apleisto pastato erdvėje (nuot. 2, 3).

__kai fortų ir lizdų konsteliacijos statybos buvo baigtos, sapnuotojai dalyvavo Lauros Fernández Antolín orkestruotose rūpesčio ir ryšių kūrimo dirbtuvėse, naudodamiesi rankų darbo „theyfriend“ pagalvėlėmis. Laura sukomponavo unikalų eterinių aliejų mišinį, kuris buvo garinamas miego erdvėje viso vakaro ir nakties metu ir lydėjo sapnuotojus į miegą pasitelkiant meditatyvias praktikas, skaitymo ir piešimo sesiją (nuot. 4).  

_sapnuotojai užmigo lydėdami eterinių aliejų kvapo ir mėnulio tematikos naratyvo. 

rytas[PROCESAS]

_sapnuotojai prabunda. nesinaudojama žadintuvais. 

_sapnuotojai tvarko erdvę, išrenka lizdą ir fortus. 

_konsumuojami pusryčiai. 

_sapnuotojai renkasi lauke, ryto saulėje pasakojami sapnai yra perpiešiami ant vieno iš lizde naudojamų audinių (nuot. 5)(pav. 2). 

pastebėjimai:

1_visi dalyviai prisiminė savo sapnus ir galėjo juos nupasakoti;

2_sapnuose kartojosi saugumo sąvokos bei kolektyviškumo temos; 

3_sapnuotojai minėjo, jog galimai sapnavo kolektyvinio miego erdvę viename iš sapno fragmentų, dviejuose sapnuose ši erdvė tapo pagrindine sapnų lokacija. 

_sapnų transkripcija:

[prabudimas]

+naktį vis prabusdavau ir užmigdavau. sapnavau, kad prabundu viena, visi išėjo – nerimauju, bijau, kad esu palikta čia, mūsų bendro sapnavimo erdvėje, atjungta nuo eksperimento.

[ryklys]

+ryto saulės apšviestas atriumas, rūkas, modernaus pavidalo erdvė, kolonada. esu čia, viduje. priešais save matau negyvo ryklio kėbulą, supjaustyta, išdarytą. tai mano rankų darbas. 

[aštunkojis]

+guliu ant… jo. jis juda. jo kūnas pilkas, šiltas, kiek šiurkštus. lyg iš veltinio. švelniai braukiu pirštais per daugelį švelnių, lyg šilkinių žvynelių, sparnelių ir kitokių atšokusių nuo odos tekstilinių-organinių elementų. nugara prisispaudžiu prie jo šilto, švelniai banguojančio kūno. ši ateiviška gyva-negyva masė apjungė mane ir kitus sapnuotojus į bendrą organizmą. paaukojome jam savo protus, įleidome į intymius smegenų žievės klosčių koridorius. akies kampu matau juos, prisispaudžiusius prie aštunkojo čiuptuvų, banguojančius kartu su jais, pusiau atmerktomis akimis, klaidžiojančius tarp fiziškumo ir sapno. 

[saugu/nesaugu]

+diena, vasara, šviečia saulė. esu močiutės kaime, trobelėje, slepiuosi – manęs ieško kareiviai. matau pro langus, kaip jie, apsirengę žalias uniformas, vaikšto per teritoriją, tačiau neužeina į trobos, tvartų, kluonų vidų. buvau močiutės kambary, slepiausi už laisvai stovinčios erdvėje spintos – spintos, kuri vaikystėje buvo smagiausiu žaidimų objektu, skirtu lakstymui aplinkui, gaudynėms. išsivystė suvokimas, jog viskas, kas yra vidus (patalpos_namai) yra saugu, o išorė – pavojus. nerimas virto ramybės būsena, nors visai netoli, artimoje aplinkoje tykojo pavojus. 

 [kolektyvas]

+sapnavau, kad esu su artimaisiais ir draugais, bendrystėje. kartu gaminamės valgyti ir vėliau bendrai valgome. erdvė vis keisdavosi, persipindavo, skystai persiliedavo į kažkokią kitą erdvę. 

[rezidencija]

+sapnavau, kad esu prabangiame bute, kurį nuomuoju, nes neturiu kito pasirinkimo. bet todėl, kad  butas prabangus ir didelis – turiu juo dalintis. dalinuosi su Ruperto alternatyvios edukacijos programos rezidencija. svetainėje vyksta jų paskaitos, o aš stengiuosi viską daryyti tyliai, netriukšmauti virtuvėje, kad niekam netrukdyčiau. 

[atsijungimas]

+apie 5 ryto vienas iš dalyvių turėjo palikti eksperimentą. jo sapnas neuždokumentuotas. 
pastaba: sapnų liudijimai yra teksto autorės raštiška gyvai nupasakotų nakties vizijų interpretacija.